Klachtenregeling De Kern
De medewerkers van De Kern doen hun uiterste best om u goed te helpen. Toch kan het gebeuren dat u ontevreden of boos bent over de verleende hulp. U kunt dan overwegen om een klacht in te dienen.
Omdat het onze ervaring is dat klachten vaak berusten op misverstanden, vragen wij u om uw klacht altijd eerst met uw hulpverlener te bespreken. Bij dit gesprek kan, wanneer u dat wilt, een leidinggevende (Regiomanager) aanwezig zijn. Wilt u dit niet of komt u er samen niet uit, dan kunt u uw klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris of een onafhankelijke klachtencommissie. De klachtenfunctionaris bemiddelt tussen u en de organisatie. Als u uw klacht indient bij de onafhankelijke klachtencommissie, dan is het mogelijk dat de klachtenfunctionaris contact met u opneemt. De Kern hanteert het klachtenreglement van Dimence. Dit reglement kunt u opvragen bij de secretaris van de klachtencommissie. Hier kunt u ook uw klacht schriftelijk indienen.